Een kristalheldere strategie welke op een logische en precieze manier leidt tot een minimaal aantal acupunctuur punten op afstand. Op deze wijze wordt verergering van de lokale pijngebieden vermeden.

Deze wereldwijd toegepaste methode is gebaseerd op de Traditional Chinese Medicine. Dr. Tan zei zelf de traditionele acupunctuur van analoog naar digitaal gemaakt te hebben.

De zieke meridianen worden behandeld met balancerende meridianen op afstand. Hierdoor hoef je niet in het pijngebied zelf te behandelen. Rugpijn wordt bijvoorbeeld behandeld op de hand en nekpijn op de enkel.

Dr Tan’s Balance Method Acupuncture is zeer effectief voor het behandelen van alle pijnklachten. Na het aanprikken van de juiste punten heb je direct pijnverlichting. Dus je ziet gelijk of het werkt. Voor blijvend resultaat zal de behandeling nog een aantal keren herhaald moeten worden.

Ook algehele verstoringen van lichaam en geest reageren heel goed op Dr. Tan’s Balance Method. Denk aan hormonale verstoringen, slaapproblemen, spijsverteringsklachten, allergieën, etc.

Indicaties:

Alle soorten pijn, denk bijvoorbeeld aan rugpijn, nek/schouderpijn, kniepijn/artrose, of hoofdpijn/migraine. Blessures, denk bijvoorbeeld aan muisarm, tenniselleboog, hielspoor, achillespees.

Algehele klachten: denk bijvoorbeeld aan hormonale verstoringen (menstruatie/overgangsklachten, PMS), slaapproblemen, spijsverteringsklachten.

Hoe ziet de behandeling eruit?

De eerste behandeling is een intakegesprek en tevens behandeling. Bij pijnklachten vragen we je eerst heel goed aan te geven waar de pijn precies zit. Of deze eventueel uitstraalt. De intensiteit van de pijn aan te geven op de schaal van 0 tot 10. Tijdens de behandeling vragen we je regelmatig waar de pijn is en welke intensiteit. Op deze manier kunnen we onze acupunctuurpunten bepalen. Jouw input is dus heel belangrijk om de behandeling te evalueren.

Verder zal de acupuncturist vragen stellen naar aanleiding van je klacht(en). Algehele conditie, medische voorgeschiedenis en eventueel medicijngebruik. Eventueel wordt je tong bekeken en je pols gevoeld. Hiermee wordt informatie verkregen over de energie en de kwaliteit van de energiebanen (meridianen) in je lichaam. In het geval van pijn zal nader onderzoek van pijngebied en eventueel functietesten van bepaalde gewrichten gedaan worden. De combinatie van kijken, luisteren, vragen stellen en voelen zal leiden tot de uiteindelijke diagnose, en het behandelplan. Na het stimuleren van bepaalde acupunctuurpunten blijf je 20-30 minuten liggen om de behandeling te laten inwerken. Tenslotte wordt de behandeling geëvalueerd, besproken wat je kunt verwachten van de behandeling en een behandelplan gemaakt.

Wat moet je de eerste keer meenemen?

• Legitimatie (rijbewijs, ID)
  • Handdoek (bij elke behandeling)
  • Medicijnen
  • Medische informatie