Acupunctuur bij blaasklachten

Blaasklachten komen, met name bij vrouwen, regelmatig voor. Veel vrouwen denken dat blaasklachten ‘erbij horen’, maar gelukkig is er iets aan te doen. Acupunctuur kan helpen bij verschillende soorten blaasklachten – van blaasontsteking tot incontinentie. Lees gauw verder om te zien wat een acupunctuurbehandeling voor u kan betekenen.

Acupunctuur bij blaasontsteking

Bij blaasontsteking is er een ontsteking ontstaan in de urinebuis en/of de blaas. Blaasontsteking ontstaat in de meeste gevallen doordat er bacteriën van buitenaf, meestal uit het gebied rondom de anus, in de urinewegen terecht zijn gekomen. Een blaasontsteking komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen omdat vrouwen een kortere urinebuis hebben dan mannen die sneller besmet raakt met bacteriën. Acupunctuur bij blaasontsteking kan zowel preventief als tijdens de blaasontsteking worden ingezet. Ter voorkoming van blaasontsteking richt de acupunctuurbehandeling zich vaak op de werking van de nieren, het bevorderen van het natuurlijke afweersysteem of het versterken van de spierspanning waardoor bacteriën minder kans krijgen om toe te slaan. Tijdens een blaasontsteking is acupunctuur ook zeer effectief. Voordeel van acupunctuur is dat er geen antibiotica gebruikt hoeft te worden. De diagnose blaasontsteking moet altijd eerst door een huisarts gesteld worden.

Acupunctuur bij incontinentie

Incontinentie is een vervelende aandoening die vaak voorkomt op latere leeftijd, maar ook tijdens of na een zwangerschap (lees hier meer over acupunctuur tijdens de zwangerschap) Vaak zien we dat de eerste tekenen van incontinentie ontstaan bij (in)spanningen als rennen, lachen of hoesten. Bij incontinentie moet eerst de oorzaak in kaart gebracht worden alvorens er goed behandeld kan worden met acupunctuur. De acupuncturist doet dit samen met u in een eerste consult.

Acupunctuur bij blaasklachten in Amsterdam en omgeving

We passen acupunctuur bij blaasklachten als blaasontsteking en incontinentie toe in al onze vestigingen. Praktijk Acupunctuur is gevestigd in Amsterdam, Hoofddorp, Voorburg, Breukelen en Nieuw-Vennep. Bekijk hier alle adressen en maak een afspraak voor een acupunctuurbehandeling bij u in de buurt.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over wat Acupunctuur voor u kan betekenen? Vul onderstaand formulier in of bel direct 085 - 0655499 voor het maken van een afspraak.