Acupunctuur tegen rugpijn

Vier van de vijf Nederlanders heeft weleens te maken met rugklachten. Rugpijn komt voor in allerlei soorten en kent diverse oorzaken. Vaak is rugpijn afkomstig van een verkeerde (werk)houding, verkeerde bewegingen of juist te weinig beweging gedurende de dag. Er zijn verschillende manieren om rugpijn te bestrijden waarvan behandeling met acupunctuur een zeer effectieve is.

Wat kan acupunctuur doen tegen lage rugpijn?

Een van de meest voorkomende vormen van rugpijn is lage rugpijn. De meest bekende zijn de hevige varianten genaamd ischias, hernia en spit. De meeste rugklachten hebben echter geen specifieke benaming, maar vallen onder aspecifieke lage rugklachten. De pijn in de onderrug kan lange tijd aanhouden of zelfs chronisch worden. Daarnaast kan de pijn ook uitstralen naar de benen en de billen. Het is dus belangrijk op tijd aan de bel te trekken wanneer u kampt met lage rugpijn. Lage rugpijn zorgt vaak voor aanvullende problemen als concentratieproblemen en slaapproblemen. Acupunctuur kan op verschillende manieren helpen bij verschillende vormen van lage rugpijn.

Wat kan ik nog meer doen tegen lage rugpijn?

Acupunctuur helpt bij rugpijn zeer goed als pijnbestrijding en bij het ontspannen van de spieren, maar de oorzaak van de lage rugpijn zal altijd moeten worden aangepakt om herhaling te voorkomen. De acupuncturist zal altijd met u kijken naar de oorzaak van de pijnklachten zodat de behandeling en eventueel aanvullende hulpmiddelen daarop kunnen worden afgestemd. Naast de behandeling van de symptomen worden met acupunctuur ook de energiebanen weer in balans gebracht. Dit zorgt voor algehele verbetering van het afweersysteem en zorgt er tevens voor dat eventuele aanvullende klachten als slaapproblemen ook verdwijnen. Lees hier meer over acupunctuur en pijnbestrijding.

Acupunctuur bij lage rugpijn op verschillende locaties in de randstad

We passen acupunctuur bij lage rugpijn toe in al onze vestigingen. Praktijk Acupunctuur is gevestigd in Hoofddorp, Rijswijk - Delft, Voorburg, Breukelen en Nieuw-Vennep. Bekijk hier alle adressen en maak een afspraak voor een acupunctuurbehandeling bij u in de buurt.