Dr. Tan’s Balance Method Acupuncture

Wat is Dr.Tan’s Balance Method Acupuncture?

Bij onze acupunctuurpraktijken in Amsterdam, Hoofddorp, Breukelen en Voorburg wordt Dr. Tan’s Balance Method Acupuncture toegepast. Deze wereldwijd toegepaste balansmethode is gebaseerd op de traditionele Chinese geneeskunde. Dr. Tan zei zelf de traditionele acupunctuur van analoog naar digitaal gemaakt te hebben.

Acupunctuurpunten op afstand (distale acupunctuur)

De zieke meridianen worden behandeld met balancerende meridianen op afstand, ook wel distale acupunctuur genoemd. Dit houdt in dat de acupunctuurpunten niet op het pijngebied zelf zitten. Rugpijn wordt bijvoorbeeld behandeld op de hand en nekpijn op de enkel.

Voor welke klachten wordt de balansmethode ingezet?

Dr Tan’s Balance Method Acupuncture is zeer effectief voor het behandelen van pijnklachten als nekpijn, rugpijn, hoofdpijn en migraine, maar ook bij algehele verstoringen van lichaam en geest. Zo wordt deze vorm van acupunctuur toegepast bij slapeloosheid, vermoeidheid, stress en overgangsklachten. Lees hier meer over acupunctuur bij overgangsklachten.

Direct pijnverlichting dankzij Dr Tan’s acupunctuurmethode

Dr Tan’s Balance Method Acupuncture is zeer effectief voor het behandelen van alle pijnklachten. Na het aanprikken van de juiste acupunctuurpunten heb je direct pijnverlichting. Dus je ziet gelijk of het werkt. Voor blijvend resultaat zal de behandeling nog een aantal keren herhaald moeten worden.

Hoe werkt deze acupunctuurbehandeling?

Intakegesprek acupunctuurbehandeling

De eerste acupunctuurbehandeling bestaat uit een intakegesprek en vervolgens de behandeling. Bij pijnklachten vragen we je eerst heel goed aan te geven waar de pijn precies zit, of deze eventueel uitstraalt en wat de intensiteit van de pijn is op de schaal van 0 tot 10. Tijdens de behandeling vragen we je regelmatig waar de pijn is en welke intensiteit je voelt. Op deze manier kunnen we onze acupunctuurpunten bepalen. Jouw input is dus heel belangrijk om de behandeling te evalueren.

Onderzoek van de klachten

Verder zal de acupuncturist vragen stellen naar aanleiding van je klacht(en). Algehele conditie, medische voorgeschiedenis en eventueel medicijngebruik. Eventueel wordt je tong bekeken en je pols gevoeld. Hiermee wordt informatie verkregen over de energie en de kwaliteit van de energiebanen (meridianen) in je lichaam. In het geval van pijn zal nader onderzoek van pijngebied en eventueel functietesten van bepaalde gewrichten gedaan worden. De combinatie van kijken, luisteren, vragen stellen en voelen zal leiden tot de uiteindelijke diagnose, en het behandelplan.

De acupunctuurbehandeling zelf

De acupunctuurnaalden prikken in balancerende meridianen op afstand, dus niet in het pijngebied zelf. Na het stimuleren van bepaalde acupunctuurpunten blijf je 20-30 minuten liggen om de behandeling te laten inwerken. Tenslotte wordt de behandeling geëvalueerd, wordt er besproken wat je kunt verwachten van de behandeling en wordt er tot slot een behandelplan gemaakt.